El 2013 ha començat amb un important descens del nombre de viatgers en avió a Espanya, una caiguda que ha augmentat a causa de la vaga d'Iberia, que està afectant no solament l'aerolínia espanyola més important sinó també altres firmes del sector a les quals presta servei (Vueling, Turkish Airlines...). Així, si al mes de gener el nombre total de passatgers va caure un 9,1%, amb un descens de les operacions del 15,2%, al febrer les xifres encara van ser pitjors: retrocessos del 10,2% i 17,3%, respectivament. En els dos primers mesos de l'any, el nombre de passatgers ha baixat el 9,7%, i els vols, el 16,2%.
Només sis dels 49 aeroports espanyols van aconseguir millorar les seves xifres sumant les operacions de gener i febrer. El més afectat pel retrocés dels viatgers i dels vols és l'aeròdrom de Madrid-Barajas, que va perdre un 14,6% de clients fins al febrer (fins a 5,55 milions), amb un 15,2% menys d'operacions.
Al Prat tampoc li ha anat especialment bé: malgrat que han passat per la instal·lació més de quatre milions de viatgers, aquesta xifra suposa un descens d'usuaris del 6%, amb una caiguda de les operacions del 10,6%. Això sí: l'aeroport registra un repunt de la càrrega del 5,4%, i arriba a les 15.214 tones.
RYANAIR TORNA A REUS / Els altres aeroports catalans presenten números dispars. Així, l'aeròdrom de Girona va perdre un 10,2% de viatgers al gener i el 13,7% al febrer, mentre que els descensos en operacions van ser del 21,8% i 23,4%, respectivament. Mentrestant, Reus va veure augmentar els seus viatgers un 1.309% i un 3.014%, arran del fet que Ryanair sí que ha volat des de la instal·lació catalana durant la temporada d'hivern d'aquest any.
Per un altre costat, les accions de Vueling van pujar ahir el 3,95%, fins als 8,16 euros, després que dimecres a la nit el consell d'administració de la firma recomanés no acceptar l'opa llançada per IAG al considerar que el preu per títol
(7 euros) és massa baix.
En un informe remès a la CNMV, el consell de l'aerolínia va argumentar que la contraprestació oferta, que en la data de l'anunci inicial suposava una prima del 27,97% sobre la cotització, s'ha vist superada pel preu actual.