CANVIS EN EL NEGOCI AEROPORTUARI

Dos grups dirigiran la terminal de vols d'empresa del Prat

L'aeroport barceloní cobrarà un cànon mensual d'uns 30.000 euros

La gestió privada d'una terminal aeroportuària al Prat serà un fet ben aviat. Aquesta setmana AENA va adjudicar a dues empreses privades l'operativa de la nova àrea de vols corporatius, que està previst que entri en funcionament al març. Un dels dos operadors és l'empresa de vols privats vinculada al grup Cirsa, Executive Airlines, i l'altre és la unió temporal d'empreses formada per Assistair i Gestair.

AENA cobrarà un cànon cada mes per la cessió de la gestió que sumarà, entre els dos operadors, més de 28.000 euros mensuals durant el primer any, i 30.500 el segon. El termini de la concessió comprèn els exercicis de l'any 2008 i del 2009, amb la possibilitat d'afegir-hi una pròrroga d'un altre exercici més. El resultat definitiu de la licitació va ser publicat ahir per AENA a la seva pàgina web.

ACTIVITAT EN AUGE Fins ara, AENA només havia cedit la gestió d'una de les seves terminals a operadors privats a l'aeroport de Màlaga, i també per a vols d'empresa. En el cas del Prat, aquesta mena de vols ha experimentat un creixement molt fort durant els últims anys. Així, mentre que el 2001 es va registrar una xifra de 1.714 moviments d'aquest tipus de vols a l'aeroport barceloní, del gener al novembre d'aquest any ja s'ha arribat a una xifra total de 2.746 moviments, segons fonts d'AENA. Aquest increment continu d'operacions des de principis del 2000 va ser el reconeixement definitiu perquè les autoritats del Prat acceleressin la creació d'una terminal dedicada exclusivament a aquest tipus d'aviació.

Les obres de la terminal han consistit en la construcció d'un edifici situat molt a prop d'on està ubicat actualment el pont aeri, així com la urbanització de la parcel.la per poder oferir serveis complementaris. La plataforma d'aviació corporativa té capacitat per a una trentena de places.

Les obres han suposat una inversió de quatre milions d'euros per a l'aeroport barceloní i les ha executat Dragados. L'edifici té una base rectangular i està compost per dues plantes, amb una superfície total de 2.118 metres quadrats, que estan distribuïts en diferents zones per poder albergar els agents i els operadors d'equipatge, servei públic i seguretat i control del passatger. A la planta baixa s'habiliten les zones comunes, com per exemple les sales d'espera, els controls de seguretat i la sala d'autoritats, mentre que la primera planta està dedicada a les companyies aèries amb oficines i sales de reunions.

Un dels objectius de cedir la gestió de la nova terminal a operadors privats, i a més d'un, és precisament fomentar la competència entre ells, segons va explicar AENA en el seu moment. Les autoritats aeroportuàries estan convençudes que aquesta mena de vols privats mantindrà amb força la seva tendència a l'alça i confien en el nou sistema de gestió per aconseguir un increment més gran de moviments durant els pròxims anys. Del que es tracta és de captar negoci, sentencien.