ruta A gràcia

Per estar a l'última moda

Noves tendències.Portar tatuatges d'estil maori, moure's en una bicicleta 'fixie' per la ciutat, tocar en un grup de folk, comprar vinils com abans i devorar llibres de disseny està de moda. El districte de Gràcia, sempre creatiu i dinàmic, és ideal per observar (i viure) aquesta cultura alternativa, cada dia més visible i normalitzada.

Estilisme amb vambes Per estar  a lúltima moda Guitarres del sud Disseny brillant japonès El retorn del vinil Bicicletes amb pinyó fix  Tinta a la pell_MEDIA_1

Estilisme amb vambes Per estar a lúltima moda Guitarres del sud Disseny brillant japonès El retorn del vinil Bicicletes amb pinyó fix Tinta a la pell_MEDIA_1 / javier liaño

SHO TRAVESSERA DE GRÀCIA, 163 Disseny brillant japonès

Sho, que en japonès significa brillant o pròsper, és el nom de la botiga detoysde Barcelona de Jaume Paz i Diana Roure.«L'art toy és un ninot que va començar al Japó durant els anys 60 i presenta col·leccions de nombrosos i reconeguts artistes que vénen del grafit, el surrealisme pop i la il·lustració underground», explica Paz. Aquestes figures, que causen sensació a mig món, a més,«són llenços en 3D», aclareix, perquè es venen en blanc per permetre tot tipus de personalitzacions, afegeix el soci de Sho. El negoci, en el qual també poden comprar-se llenços i llibres de temàtiques afins, acull, a més, exposicions periòdiques.

GUITARLAND DILUVI, 6 Guitarres del sud

«Jo sóc guitarrer. Això de lutier sona molt pijo», aclareix sense pèls a la llengua Richard Da Silva mentre treballa al seu taller amb una guitarra acústica. Guitarland és un establiment que va obrir les portes fa vuit anys on es venen i reparen instruments, però la gran diferència radica en el tracte:«Nosaltres tenim un altre concepte de negoci. Volem fer amics, no clients. I això s'aconsegueix fent molt bé la feina i aconsellant lliurement», explica Da Silva, amb una estètica del sud que dóna pistes del seu gènere musical favorit i«especialitat de la casa»: el blue grass, «caracteritzat pel banjo, la mandolina i el violí folk».

HACKNEY TRAVESSERA DE GRÀCIA, 164 Estilisme amb vambes

Les sabates esportives han sortit del gimnàs per convertir-se en una peça clau de l'estilisme diari.«A Hackney hi tenim sabatillesskateistreet,per al carrer, amb un públic molt ampli», explica Jaume Piqué, copropietari i propietari d'una col·lecció de més d'un centenar de parells de vambes. Aquest calçat, en el qual preval la comoditat i la resistència però també el disseny,«ha estat molt relacionat amb la cultura urbana i la música alternativa»,explica Piqué. La botiga, que està oberta des de fa cinc anys, compta amb uns aparadors cridaners i un petit però interessant apartat on exposen models únics, avui dia descatalogats.

LUIS TATTOO PLAÇA DE LA REVOLUCIÓ, 13 Tinta a la pell

«Tornada als orígens». D'aquesta manera explica Luis Navarro, reputadíssim tatuador, la popularització dels tatuatges en els últims anys. Marginats dècades enrere, avui, en canvi, són habituals i alguns dibuixos són considerats obres d'art sobre llenços vius. El mètode preferit de Navarro és intuïtiu:«Demano al client que m'escrigui en un full fets remarcables de la seva vida, i jo això ho plasmo amb un bolígraf com a esbós previ. Són històries que caminen».Navarro, veí de Gràcia, té una important cartera de clients i«amics»que inclou futbolistes del Barça i l'Espanyol.

BCITY MASPONS, 12 Bicicletes amb pinyó fix

«Des de fa tres anys es veuen bastantes bicicletes model fixie pels carrers de Barcelona», explica Thomas Berger, un austríac que va muntar fa dos anys la botiga Bcity amb el seu amic Henrick Cristiansen. Aquestes lleugeres bicicletes, similars a les de carretera però sense marxes i sense frens, estan«de moda perquè gairebé no necessiten manteniment i poden personalitzar-se al gust del ciclista», explica Berger. Aquest expert reclama més aparcaments legals per a bicicletes a la ciutat.«És bàsic si volem promoure i fomentar l'ús d'aquest transport, tan saludable i ecològic»,diu.

BCORE MONTMANY, 25 El retorn del vinil

Són temps de canvi en el mercat discogràfic, amb fenòmens com el ressorgiment del vinil i la venda de música digital. Potser pel primer d'aquests, la venda física d'elapés, i perquè volen oferir«alguna cosa més»(acústics, presentacions...), té sentit que un segell degà com Bcore,«amb més de 20 anys apostant per bandes locals»,hagi obert recentment la seva primera botiga física.«Gràcia és un barri per on es mou bastanta gent jove, hi ha una activitat cultural interessant i, a més, en sóc veí des de fa molts anys»,explica el seu director i fundador, Jordi Llansamà.