El servei municipal de Tecnoatenció de Cornellà ha posat en marxa la campanya ‘El meu compte, el meu control’, dedicada a informar i formar els joves i les seves famílies en l’àmbit de la seguretat a internet, especialment en el terreny de les xarxes socials que freqüenten, com Instagram.
Aquest servei, gestionat per la cooperativa Eines, treballa habitualment amb els joves i les seves famílies tant amb grup com individualment –ara a través de l’atenció telefònica– per tractar les addiccions dels joves a les tecnologies, gràcies al recolzament d’un equip de psicòlegs experts.
En aquests dies de confinament, el projecte s’ha focalitzat especialment a incentivar la sobirania digital dels joves d’una forma segura, més ara que l’ensenyament ha passat a ser virtual, així com en prevenir les addiccions a les xarxes i als jocs, en aquests moments de sobreexposició a l’ús de les TIC.
El servei s’adreça no només als joves, sinó també als pares i mares i a les escoles, entre els que divulga consells per utilitzar correctament les xarxes socials i les noves tecnologies, de manera que puguin advertir també als adolescents sobre qüestions de privacitat i seguretat a internet.
Més notícies de Cornellà a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA