Guerra comercial

Catalunya s’organitza per minimitzar l’efecte dels aranzels cap a les 1.200 empreses alimentàries que exporten als EUA

La Generalitat intensifica les accions de promoció dels productes catalans amb tastos d’oli d’oliva, vins, cava i pa amb tomàquet en ciutats com Miami, Boston o Chicago

Els aranzels de Trump tindrien un impacte de 45 milions d’euros en les exportacions d’aliments catalans

El sector agroalimentari ja aporta gairebé el 20% del PIB català

Asistentes a una masterclass de productos catalanes en Miami aprenden a preparar el pan con tomate.

Asistentes a una masterclass de productos catalanes en Miami aprenden a preparar el pan con tomate. / Prodeca

¿Com s’ha de redactar un contracte amb un client nord-americà perquè la pujada d’aranzels anunciada pel president Donald Trump tingui el menor impacte possible en aquesta operació? Quines són les noves tendències de consum dels nord-americans i com poden encaixar en elles els productes d’origen català que s’exporten a aquest país? ¿Com preparar-se, en suma, davant l’impacte econòmic que suposarà la nova política comercial dels EUA respecte a Europa? Totes aquestes preguntes (i algunes més, és clar) són les que persegueix respondre el programa posat en marxa fa unes setmanes per Prodeca, l’organisme de la Generalitat que assessora i acompanya els exportadors agroalimentaris catalans, per afrontar el nou i incert escenari obert per la Casa Blanca.