¿Com s’ha de redactar un contracte amb un client nord-americà perquè la pujada d’aranzels anunciada pel president Donald Trump tingui el menor impacte possible en aquesta operació? Quines són les noves tendències de consum dels nord-americans i com poden encaixar en elles els productes d’origen català que s’exporten a aquest país? ¿Com preparar-se, en suma, davant l’impacte econòmic que suposarà la nova política comercial dels EUA respecte a Europa? Totes aquestes preguntes (i algunes més, és clar) són les que persegueix respondre el programa posat en marxa fa unes setmanes per Prodeca, l’organisme de la Generalitat que assessora i acompanya els exportadors agroalimentaris catalans, per afrontar el nou i incert escenari obert per la Casa Blanca.
Guerra comercial
Catalunya s’organitza per minimitzar l’efecte dels aranzels cap a les 1.200 empreses alimentàries que exporten als EUA
La Generalitat intensifica les accions de promoció dels productes catalans amb tastos d’oli d’oliva, vins, cava i pa amb tomàquet en ciutats com Miami, Boston o Chicago
Els aranzels de Trump tindrien un impacte de 45 milions d’euros en les exportacions d’aliments catalans
El sector agroalimentari ja aporta gairebé el 20% del PIB català

Asistentes a una masterclass de productos catalanes en Miami aprenden a preparar el pan con tomate. /
El més llegit
- La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança