Al preguntar, l’any passat, per la intenció de compra durant el Black Friday, un 64% dels consumidors enquestats per l’associació de fabricants i distribuïdors AECOC responia que tenia voluntat d’aprofitar-lo. De fet, un 24% especificava que utilitzaria aquesta campanya de descomptes per anticipar les compres pròpies del Nadal. Aquest any, a les portes del tram més consumista de l’any, el percentatge de gent que preveu comprar pel Black Friday descendeix de forma poc significativa (57%), però, en canvi, es dispara la proporció de consumidors que preveuen avançar l’adquisició d’articles nadalencs. Segons les dades que farà públiques aquesta setmana AECOC, en són el 47%. I el comerç ho sap: els grans del mercat esperen dels pròxims dos mesos estabilitat en les vendes i poc més; i el petit comerç s’ho mira amb resignació.
Període consumista
Un Black Friday d’avanç de compres i conformisme entre el comerç: així arrenca la segona campanya de Nadal d’inflació i guerra

Temes:
El més llegit
- Nova jubilació anticipada: quins treballadors podran retirar-se abans i quan entren en vigor els canvis
- Les ombres un crim
- Tallada la Ronda Litoral de Barcelona per un home pujat nu a un senyal
- El Barça presumeix del nou Camp Nou, "la vuitena meravella del món"
- Quatre dones i tres nenes moren al bolcar un cayuco