En la societat actual, poques coses ens defineixen més que les marques que consumim: ja siguin productes, serveis o, cada vegada més, en format d’experiències. Especialment en les generacions més joves, les identitats es construeixen amb relació a unes marques de referència i, coneixedores d’això, les empreses competeixen no només en vendes sinó també en reconeixement, construït a través de l’associació de les seves marques a una sèrie de valors.
La consultora Deyde DataCentric ha avaluat les preferències dels espanyols a 1.600 enquestes sobre 16 categories de productes diferents i aquest és el resultat que ha sortit per als catalans.
Vehicles utilitaris (cotxes petits)
Volkswagen
Cervesa
Estrella Damm
Llet
Hacendado
Cotxes en general
Seat
Motos
Honda
Cadenes de menjar ràpid
McDonald’s
Marques estatals de projecció internacional
FC Barcelona
Cotxes de gamma alta
Mercedes
Marques de moda
Zara
Cacao soluble
Cola-Cao
Assegurances de salut
Mapfre
Operadors de telecomunicacions
Movistar
Supermercats
Mercadona
Supermercats (per nombre de botigues)
BonÀrea
Bancs, per nombre de sucursals
CaixaBank
Marques de petroli, per nombre d’estacions de servei
Repsol