Amazon selecciona Acciona per al subministrament d’energia neta als EUA

  • Proporcionarà el 10% de l’energia a través d’una inversió de 835 milions als EUA
  • L’empresa espanyola elegeix Amazon Web Services (AWS) com a ‘proveïdor preferent al núvol’ 

entrecanales

Acciona ha obtingut un contracte als Estats Units per al subministrament de 641 megawatts (MW) d’energia neta a Amazon, cosa que representa el 10% de tota la capacitat elèctrica renovable del gegant del comerç electrònic.

L’empresa espanyola construirà durant els pròxim quatre anys quatre noves plantes als estats d’Illinois, Kentucky i Ohio, amb una inversió total pròxima als 1.000 milions de dòlars, entorn de 835 milions d’euros al canvi actual, per contribuir a aquest projecte.

Segons va informar el grup que presideix José Manuel Entrecanales, es tracta d’un acord de cooperació amb Amazon que s’emmarca dins dels plans de descarbonització i innovació de totes dues companyies, ja que contribuirà a la consecució per part de la companyia americana del seu objectiu d’utilitzar només energia renovable abans del 2030 i arribar a la neutralitat abans del 2040.

La multinacional ha anunciat aquest dijous 26 noves instal·lacions d’energia solar i eòlica, cosa que li permetrà assolir 6,5 gigawatts (GW) de producció ‘verda’, per la qual cosa l’acord amb Acciona representarà entorn del 10% del total de l’energia destinada a les oficines i centres logístics i de dades d’Amazon.

Pla de creixement

Per la seva banda, aquests nous actius en construcció s’enquadren dins de l’estratègia de creixement d’Acciona, que preveu la instal·lació de 5 GW de nova capacitat renovable a tot el món entre el 2020 i el 2024, respecte als 10,5 GW actualment instal·lats a 16 països.

«Aquests quatre nous projectes amb Acciona ens acosten al nostre objectiu de proveir les nostres operacions amb energia 100% renovable. El nostre esforç per utilitzar més energia renovable és un pas cap a la nostra meta d’assolir la neutralitat en carboni abans del 2040, com a part del Climate Pledge d’Amazon», assegura el director d’Amazon Energy, Nat Sahlstrom.

Entre la resta de clients d’Acciona també hi ha Novartis, Telefónica, Apple, Bimbo, Merck, Falabella, Asics, Unilever, Maersk o Robert Bosch, als quals subministra energia 100% renovable, i així contribueix a les seves estratègies de descarbonització i de mitigació del canvi climàtic.

A més, dins del seu pla de transformació digital, Acciona ha elegit Amazon Web Services (AWS) com a ‘proveïdor preferent al núvol’ per accelerar el seu canvi cap al paradigma ‘cloud first’, per a la qual cosa la companyia treballarà en dues àrees principals.

Temes:

Empreses