Barcelona perd cotxes, guanya motos i només li queden un 15% de turismes sense etiqueta ambiental

La capital catalana perd cotxes (-1,1%) i guanya motos de més potència (7,6%). També dibuixa un paisatge cada vegada més sostenible en el qual els conductors abandonen el dièsel, en favor dels híbrids, però es resisteixen a oblidar la gasolina

Barcelona perd cotxes, guanya motos i només li queden un 15% de turismes sense etiqueta ambiental

La metàfora del transatlàntic encaixa a la perfecció quan s’aborda l’esdevenir de les ciutats. Modificar el rumb d’aquests immensos vaixells –i de les grans urbs com Barcelona– requereix maniobres suaus i subtils. Passa amb la mobilitat, que sol ser un reflex de la societat. Tret que hi hagi un element disruptiu (l’adeu dels tramvies als primers anys 70, el naixement del Bicing el 2007 o la zona de baixes emissions del 2020), la manera de desplaçar-se ha anat basculant de manera lenta i progressiva cap a una sostenibilitat més gran. També el parc de vehicles exerceix de mirall ciutadà: cada vegada hi ha menys cotxes i més motos i cada vegada són més verds (si aquest és un concepte que pugui aplicar-se als turismes).