La reurbanització del costat mar de la Gran Via entre Badajoz i la rambla del Poblenou porta sota el braç una novetat important a escala de ciutat. Ni més ni menys que el primer carril compartit entre autobusos i tramvies, una cosa habitual en altres grans capitals europees, però insòlita als 30 quilòmetres de xarxa ferroviària urbana de Barcelona. No és que sigui una estratègia per millorar el transport públic. Sembla més aviat una necessitat per qüestió d’espai, ja que les línies T5 i T6 del Trambesòs tenen via única en aquest tram i passaran a tenir-ne dues, de manera que el vial reservat a TMB es queda sense espai perquè al centre va un immens pas ciutadà de 20 metres d’ample.
Primer carril compartit entre busos i tramvies
El desdoblament de vies a la Gran Via obliga que els dos models comparteixin plataforma, sense que aparentment afecti la seva freqüència de pas.
L’objectiu és preservar a la zona «el caràcter d’espai verd i de passeig per a vianants»

El més llegit
- Alegria per als conductors a Espanya: no hauran de passar la ITV a partir de 2025 si el seu cotxe està en aquesta llista
- Plaga d’arnes gegants: invasió a diverses zones de Catalunya i Espanya
- Ja és oficial: Així pots sol·licitar el nou ajut de 700 euros compatible amb l'Ingrés Mínim Vital
- Amancio Ortega compra la seu de Planeta a Barcelona per 250 milions
- El Barça planeja estrenar el nou Camp Nou al Gamper, però només per a 25.000 espectadors