Primer carril compartit entre busos i tramvies

El desdoblament de vies a la Gran Via obliga que els dos models comparteixin plataforma, sense que aparentment afecti la seva freqüència de pas.

L’objectiu és preservar a la zona «el caràcter d’espai verd i de passeig per a vianants» 

Primer carril compartit entre busos i tramvies

La reurbanització del costat mar de la Gran Via entre Badajoz i la rambla del Poblenou porta sota el braç una novetat important a escala de ciutat. Ni més ni menys que el primer carril compartit entre autobusos i tramvies, una cosa habitual en altres grans capitals europees, però insòlita als 30 quilòmetres de xarxa ferroviària urbana de Barcelona. No és que sigui una estratègia per millorar el transport públic. Sembla més aviat una necessitat per qüestió d’espai, ja que les línies T5 i T6 del Trambesòs tenen via única en aquest tram i passaran a tenir-ne dues, de manera que el vial reservat a TMB es queda sense espai perquè al centre va un immens pas ciutadà de 20 metres d’ample.