Model de ciutat

La reurbanització de la Gran Via obligarà a tallar el Trambesòs a Glòries durant més de mig any

El projecte, que arrencarà abans que acabi el 2025, durarà un any i mig i deixarà sense servei les línies T5 i T6 durant set mesos, a més de la T4 durant dos mesos

La Gran Via tindrà, al costat de Glòries, el primer carril tramvia-bus de Barcelona

MULTIMÈDIA | La nova Glòries: la plaça culmina el seu gran parc central

Un Tram circula por la Gran Via en el tramo entre Glòries i la rambla de Poblenou.

Un Tram circula por la Gran Via en el tramo entre Glòries i la rambla de Poblenou. / FERRAN NADEU

La transformació de Glòries genera moltes derivades en el seu entorn immediat. No és només el viaducte per a cotxes que va deixar pas a un parc urbà, o els equipaments i l’habitatge social en marxa a la plaça. És també la mobilitat més enllà del túnel viari entre la rambla del Poblenou i Castillejos. Precisament aquesta infraestructura ha creat un nou passeig a la Gran Via que es va començar a urbanitzar el gener del 2024 després d’uns anys de discutit urbanisme tàctic. La presència del tramvia al costat marva obligar a partir el projecte en dos, així que el primer, i l’obra està ja molt avançada, va ser restaurar la part muntanya. Ara s’acaben delicitar les obres del costat mar. Amb novetats importants: no només es renovarà el traçat del tramvia, que passarà a tenir dues vies, també es modificarà com entra a Glòries. Amb tot, el Trambesòs quedarà tallat durant mesos.