La transformació de Glòries genera moltes derivades en el seu entorn immediat. No és només el viaducte per a cotxes que va deixar pas a un parc urbà, o els equipaments i l’habitatge social en marxa a la plaça. És també la mobilitat més enllà del túnel viari entre la rambla del Poblenou i Castillejos. Precisament aquesta infraestructura ha creat un nou passeig a la Gran Via que es va començar a urbanitzar el gener del 2024 després d’uns anys de discutit urbanisme tàctic. La presència del tramvia al costat marva obligar a partir el projecte en dos, així que el primer, i l’obra està ja molt avançada, va ser restaurar la part muntanya. Ara s’acaben delicitar les obres del costat mar. Amb novetats importants: no només es renovarà el traçat del tramvia, que passarà a tenir dues vies, també es modificarà com entra a Glòries. Amb tot, el Trambesòs quedarà tallat durant mesos.
Model de ciutat
La reurbanització de la Gran Via obligarà a tallar el Trambesòs a Glòries durant més de mig any
El projecte, que arrencarà abans que acabi el 2025, durarà un any i mig i deixarà sense servei les línies T5 i T6 durant set mesos, a més de la T4 durant dos mesos
La Gran Via tindrà, al costat de Glòries, el primer carril tramvia-bus de Barcelona
MULTIMÈDIA | La nova Glòries: la plaça culmina el seu gran parc central

Un Tram circula por la Gran Via en el tramo entre Glòries i la rambla de Poblenou. /
El més llegit
- ¿Què se n’ha fet de l’Eric i el Pau, els dos alumnes que van treure la millor nota en la selectivitat de l’any passat a Catalunya?
- Missatge urgent de la policia pel que està passant amb les persianes a les segones residències i pisos que passen moltes hores buits
- Catalunya ‘busca’ funcionaris per als seus ajuntaments: comença la selecció de 218 places
- El Barça arrenca el ‘sí’ de Joan García i es disposa a pagar els 25 milions de la seva clàusula de rescissió
- Torna la calor: els termòmetres pujaran a partir d’aquest dijous a tot Espanya i arribaran de nou a màximes de 40 graus