Explica Carles Cols, l’especialista en Eixample d’aquest diari, que en les audiències públiques del districte són habituals les intervencions en què es parlen de conflictes de convivència en la via pública, sobretot a l’eix verd de Consell de Cent. El carrer, amb preferència invertida (vianants, i després bicis i patinets, manen sobre cotxes, motos i furgonetes), s’ha convertit en un plàcid lloc de pas i estada. Però també ha donat un nou pas de rosca als conflictes que sorgeixen en tota la ciutat en funció de com es mogui cada ciutadà. Els principals problemes són aquests: bicis i patinets que superen la velocitat i circulen per on no han de passar, transportistes que abusen de l’espai i dels horaris i conductors privats que segueixen recte malgrat que la senyalització els prohibeix el pas en cadascun dels encreuaments.
Ciclistes i patinets no respecten la velocitat a Consell de Cent
Tot i que hi ha carril bici a Aragó i a Diputació, molts opten per refugiar-se al carrer convertit en zona de vianants al ser una alternativa més ràpida i segura que la resta de la xarxa bàsica de l’Eixample.

El més llegit
- L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Rampes nocturnes: per què es produeixen, quines són les causes i què he de fer?
- Oriol Pujol inicia un nou projecte empresarial
- Detinguda una administradora de finques per apropiar-se de 256.246 euros de 14 comunitats de veïns
- Els educadors que tractaven la menor tutelada violada pel 'Pelicot català' van descobrir al seu mòbil fotos i vídeos dels abusos