Barcelona llança un nou pla de mobilitat urbana, el quart d’aquest segle, i la seva principal novetat és que la mirada ja no està tant en els modes de transport sinó en les necessitats i els hàbits concrets dels ciutadans. És com intentar millorar un equip de futbol: pots fixar-te en la gespa o en l’estat de forma dels jugadors. L’Ajuntament de Barcelona va presentar ahir el full de ruta per al quinquenni 2025-2030. L’objectiu és un i molt clar: reduir dràsticament l’ús del vehicle privat, que ara representa el 19,9% dels desplaçaments, i fer-lo baixar fins al 15% (una reducció gens menor del 25%).
Barcelona aspira a reduir un 25% en cinc anys l’ús del vehicle privat
L’Ajuntament pretén que 250.000 desplaçaments que ara es fan amb cotxe o moto es duguin a terme amb transport públic, a peu o amb bici abans del 2030. El consistori preveu pacificar 20 quilòmetres més de carrers i obrir 56 nous quilòmetres de carril bici.

El més llegit
- Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- La sort va salvar Fermín
- ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza