Hi ha carrers de Barcelona en què sembla que el temps es va aturar fa molts anys. El tram més alpí del carrer Balmes, per exemple. Coincideixen en una configuració urbanística que ha quedat desfasada, amb el 80% de l’espai destinat al vehicle privat i voreres estretes; amb un comerç que ho té molt difícil en un entorn tan hostil. El cas de Balmes és especialment sagnant si es té en compte que aquesta antiga riera ja es va reformar des de la plaça Molina fins gairebé a la desembocadura, al carrer Pelai, fa 10 anys. Però falta mirar cap amunt, cap al Sant Gervasi alt, on l’artèria manté sis carrils d’asfalt. L’ajuntament iniciarà finalment aquest novembre la reforma del tram des de l’encreuament amb Via Augusta fins a la intersecció amb la Ronda del Mig. Dues vies, curiosament, que sí que han viscut transformacions: la primera, per reduir carrils i ampliar laterals per als vianants; la segona, per incorporar un carril bici.
Metamorfosi urbana
Vida nova per al carrer Balmes
A part de la instal·lació d’un parell de semàfors, la via està gairebé igual que fa 40 anys
Amb la reforma prevista per a aquest novembre entre la plaça Molina i General Mitre, l’artèria perdrà carrils, guanyarà voreres i tindrà arbres per primera vegada en la seva història moderna.

El més llegit
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar