El model de diumenges i dies festius comercials a Barcelona, amb el qual les botigues de zones turístiques poden obrir aquests dies des de mitjans de maig fins a mitjans de setembre, s’ha anat consolidant a poc a poc a la capital. Aquest ha sigut el tercer any que s’ha aplicat a l’anomenada Zona de Gran Afluència Turística (ZGAT), que aglutina el centre de la ciutat i els barris més visitats pels viatgers, i on la despesa estrangera ha pujat un 13,9% respecte al 2023, de la mateixa manera que ho ha fet un 13,6% el consum. L’augment ha sigut significatiu i més pronunciat en diumenges i dies festius que en laborables, quan ho ha fet tan sols un 2,3%.
Estratègia per fomentar les vendes
La despesa estrangera dels diumenges comercials a BCN augmenta el 14%
L’Ajuntament de Barcelona avalua els efectes de l’obertura de comerços en dies festius a l’anomenada Zona de Gran Afluència Turística, que ara compleix tres anys i que es mantindrà fins a finals del 2025.

El més llegit
- La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança