Va ser l’octubre del 2018 quan es va començar a parlar de la presència d’amiant al metro de Barcelona. Es va detectar als baixos de tres trens de l’L1, però la companyia va dir que allò no representava cap perill. Han passat sis anys i l’asbest ha anat apareixent en molts altres punts de la xarxa: estacions, teulades, túnels... La qüestió va anar escalant, fins al punt que l’abril del 2019, TMB admetia que 25 empleats del suburbà tenien afectacions pulmonars imputables al contacte amb aquest material. Des d’aleshores no han cessat les tasques de detecció i retirada, fins al punt que, segons dades de l’empresa, s’han identificat un miler d’elements de la infraestructura amb presència d’aquestes fibres tòxiques. Ja s’ha eliminat el 90% de l’amiant. I ara s’ha licitat un nou concurs per acabar amb bona part del 10% restant. És un contracte a dos anys vista per valor d’1,3 milions d’euros.
TMB ja ha retirat el 90% de l’amiant del metro de Barcelona
L’empresa licita un dels últims contractes per a l’eliminació d’asbest, encara present en estacions com Paral·lel, Urquinaona, Universitat o La Pau. La companyia calcula que abans del 2025 ja s’hauran retirat de la circulació tots els trens amb aquestes fibres.

El més llegit
- ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Mor Montse Guillén, la pionera que va triomfar als EUA amb la cuina catalana
- BCN busca la fórmula per insuflar una nova vida a la seva plaça més dura
- ‘Tot el camp és un clam...’
- "No vull que em facin una carrera fàcil"