Ja no tot passarà abans del 2030. La línia 9, que havia d’estar acabada abans del salt de dècada, necessitarà una mica més de temps a causa dels sobresalts del subsol de Barcelona, traïdor, més abrasiu del que s’esperava. La tuneladora va arribar dilluns a les entranyes de la Bonanova, però ara haurà d’esperar 14 mesos per poder continuar esgarrapant, ja que la roda de tall ha arribat al final de la seva vida útil i és necessari canviar-la. A això s’hi suma el fet que, el juny del 2022, el mateix Govern va afirmar que la màquina arribaria al punt on es troba ara l’estiu del 2023. O sigui, entre una cosa i l’altra, ja s’han confirmat més de dos anys de retard respecte al full de ruta inicial. Com a contrapartida, el Departament de Territori va anunciar ahir, durant la visita de la consellera Ester Capella al pou de Mandri, el seu desig d’obrir el 2027 quatre parades més del llarg traçat: Guinardó-Hospital Sant Pau, Maragall, La Sagrera i La Sagrera TAV.
NOU CALENDARI DE LA INFRAESTRUCTURA
La tuneladora de l’L9 estarà aturada durant 14 mesos al pou de Mandri
Es confirmen més de dos anys de retard respecte al full de ruta previst inicialment
La conselleria assenyala la prioritat de les estacions que fan d’intercanviador
No està previst que tot aquest retard generi un sobrecost important
El talp mecànic, que havia d’arribar a Lesseps al desembre, quedarà parada més d’un any perquè necessita una nova roda de tall. La línia estrenarà quatre noves estacions el 2027, però la resta quedarà per a una data indeterminada.

El més llegit
- Trump descarta parlar amb Musk i deixa obert un duel d’efectes impredictibles
- Dret de rectificació del FC Barcelona
- La dona detinguda per una agressió sexual a un jove a la sauna d’un hotel de Magaluf: «Em vaig posar calenta»
- Sánchez aparca el finançament pel bloqueig de la cita de BCN
- Un prostíbul en un pis del carrer d’Aragó causa enuig al Clot