Va ser el juny del 2022 quan la tuneladora de l’L9 del metro de Barcelona es va posar de nou a perforar. Havien passat més de 10 anys des que es van acabar els diners i tot quedés aturat. Fos per la crisi o per una planificació deficient, la ciutat contemplava com es congelava un dels projectes més importants de transport públic de les últimes dècades. Faltaven quatre quilòmetres per perforar, entre les parades de Manuel Girona i Lesseps. Ahir, una mica més de dos anys després de reprendre els treballs, el talp mecànic va arribar la parada de Mandri. Li falten 1,6 quilòmetres més per acabar. Després vindrà l’obra ferroviària, les estacions que falten, el toc arquitectònic, els nous trens. I els passatgers. Per 926 milions d’euros, s’espera que estigui tot acabat el 2029.
La tuneladora de l’L9 del metro arriba a l’estació de Mandri
Veïns i comerciants de Consell de Cent amb Urgell mostren la seva preocupació per les obres de prolongació de FGC entre Espanya i Gràcia.

El més llegit
- Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022