Així que un s’allunya de Barcelona cap als confins de la província, la volença pel transport públic va decaient. Perquè si a la gran ciutat l’oferta és més que suficient, en el cas de les comarques, sobretot les més perimetrals, la confiança, i l’eficiència, perden força. Segons l’última enquesta de mobilitat en dia feiner, feta per l’Institut Metròpoli per encàrrec de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), el servei de Rodalies és el més mal valorat de totes les maneres de transport possibles, amb una nota mitjana de 6,1. Però amb un important contrast: els residents a la capital catalana li donen un 6,4, mentre que els del Berguedà, el Maresme o el Garraf el rebaixen a un 5,6. En l’altre extrem, anar a peu rep la puntuació més alta, acariciant el 9. Com mai.
Rodalies repeteix com a transport més mal vist a l’àrea de BCN
Com més allunyat està el ciutadà, més baixa és la nota que s’atorga a l’oferta pública, que manté el tramvia com l’opció més ben considerada.

El més llegit
- ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- La banca espanyola supera el test d’estrès amb reserves sobre el Sabadell i Unicaja
- Trump envia dos submarins nuclears a prop de Rússia
- Les obres de l’L4 segueixen el ritme previst i ja arriben al 60% de la renovació