Els hotels impulsen l’especialització gastronòmica i cultural com a reclam

Una dotzena d’establiments de BCN ja llueixen la distinció de ‘gastrohotel’, que vol generar prestigi i fer visible la seva oferta singular. El reconeixement no només està destinat a elevar el llistó turístic, sinó també a atraure els ciutadans.

Turistes amb maletes pel centre de Barcelona, el juny passat. | ZOWY VOETEN

Turistes amb maletes pel centre de Barcelona, el juny passat. | ZOWY VOETEN

Fa uns anys els hotelers de Barcelona van voler posar en valor l’element monumental i històric que caracteritzava una part de l’allotjament de la ciutat. Van promoure la denominació Monument Hotels –que en sumen 22– com un reclam en si mateix i una marca de qualitat i van impulsar rutes de visita gratuïta que s’han anat repetint amb gran èxit de participació popular. Ara, la gastronomia i la cultura marcaran les noves distincions que tindran els establiments que compleixin una sèrie de requisits que els fan atractius no només per elevar el llistó turístic sinó també per atraure els barcelonins. Una dotzena d’establiments han debutat ja amb aquest reconeixement, que vol generar prestigi i fer visible la seva oferta singular.