El Govern va presentar el desembre del 2022 un ambiciós pla urbanístic per permetre el desplegament d’un centenar de park & rides en estacions de tren i autobús, de manera que els viatgers puguin evitar llargs desplaçaments amb vehicle privat i els embussos, en el cas que el destí sigui Barcelona, gràcies al transport públic. De la llarga llista dels aparcaments dissuasoris previstos –un centenar, que generaran gairebé 15.000 places noves d’estacionament–, 41 conformen la primera llista de prioritaris i estan inclosos en el pla director d’infraestructures de la present dècada. En aquest any i mig se n’han acabat tres i tres més són a la safata de sortida. Un ritme potser poc ambiciós per a una empresa tan important. I una dada interessant: tots formen part de la xarxa de Ferrocarrils (FGC).
Ferrocarrils goleja Adif en ‘park & ride’
El pla preveu habilitar 102 aparcaments dissuasoris, però per ara només l’operador català Ferrocarrils de la Generalitat ha començat a invertir per afavorir la intermodalitat dels que utilitzen el vehicle privat.
