Després de mesos d’un treball gairebé invisible per mirar de desviar els serveis afectats, al gener van començar les obres de prolongació de l’L8 de Ferrocarrils per unir les estacions d’Espanya i Gràcia, un nou metro per a Barcelona que, a la fi, unirà els dos trams inconnexos de l’empresa pública: els ramals d’Igualada /Manresa i els del Vallès cap a Sabadell/Terrassa. El projecte, no obstant, té transformacions col·laterals. Una és la reforma de les estacions ja existents d’Espanya i Gràcia. Tot just s’acaba de licitar la redacció de projecte per anar cremant etapes i que en algun moment del 2029 aquest nou traçat destinat a rebre 70.000 viatgers diaris estigui en marxa.
Ferrocarrils encarrila la reforma d’Espanya i Gràcia
L’empresa licita l’ampliació de les dues estacions, una obra necessària per unir tots els ramals d’FGC i crear un nou metro.

El més llegit
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- Whatsapp ja et permet saber si el teu missatge ha sigut llegit per una persona diferent del destinatari original
- Salvador Alemany: «Vam perdre el pols per afrontar aquesta crisi»
- Corinna i les flors
- Les autonomies podran ajustar els horaris dels nens en la fase 1