El Port posa en va la norma per multar vaixells molt contaminants

El Port posa en va la norma per multar vaixells molt contaminants

PUERTO DE BARCELONA

El Consell d’Administració del Port de Barcelona va ser informat de la posada en marxa de l’ordenança per a la prevenció de la contaminació a la zona de servei de la infraestructura per part dels vaixells, va informar ahir en un comunicat a què va tenir accés Europa Press. L’ordenança, elaborada pel Port, permetrà a l’enclavament exercir un control més eficient dels vessaments al mar i les emissions de fums negres dels vaixells durant l’ancoratge, l’entrada i la sortida del port i quan estan atracats.

El president del Port, Lluís Salvadó, va explicar que l’ordenança "és molt més exigent que la normativa ambiental vigent" i va assegurar que situa l’enclavament barceloní a l’avantguarda dels ports al món.

La norma estableix un control de fums negres que generen els vaixells a través de l’escala de Ringelmann, que determina el nivell d’opacitat del fum en una classificació del 0 al 5. En el cas que se superi el nivell 2, s’aixecarà una acta administrativa que comportarà un expedient i, si escau, una sanció.

Gasoil marítim

A més, inclou l’obligatorietat que els vaixells que no utilitzin combustibles de baixes emissions funcionin amb gasoil marítim, i prohibeix el manteniment de motors quan la Generalitat hagi declarat l’avís preventiu de contaminació atmosfèrica o un episodi de contaminació. En el cas de l’aigua, estableix les condicions en les quals es poden descarregar aigües de llast, aigües grises, neteja de tancs i bodegues, neteja de zones submergides o per sobre de la línia de flotació o la pintada, entre d’altres.

Es prohibeixen la majoria d’operacions de risc, "excepte en els casos que es garanteixi que no es produirà un episodi de contaminació" de les aigües portuàries.