El conflicte amb l’autobús 116 que puja al parc Güell, i que exerceix d’involuntària llançadora de turistes cap al recinte dissenyat per Antoni Gaudí, ha col·locat en primera pàgina un transport públic, el Bus de Barri, que representa com pocs el sentit últim de la mobilitat col·lectiva gestionada per l’Administració.
Bus de Barri, el model ideal malgrat ser deficitari
Tot va començar el febrer de 1998 amb les primeres proves a Sant Genís dels Agudells
La qüestió econòmica va ser una de les raons que el 2019 van impulsar el bus a demanda
El servei de proximitat de Transports de Barcelona compleix 26 anys i és el millor exemple de la intermodalitat que prediquen els experts en mobilitat. Molts dels usuaris són persones grans que els utilitzen per cobrir distàncies curtes al barri on viuen.
El més llegit
- Tres històrics deixen el Balcó Gastronòmic del Port Olímpic
- Com l'escalada ajuda Carlos Soria a sortir de l'accident a 7.700m de fa just un any: “Vaig al rocòdrom a les 7.00 h”
- Tres turistes espanyols moren en un tiroteig al centre de l’Afganistan
- ‘Kind of kindness’, la botifarra de Lanthimos
- Catalunya i Madrid s’allunyen de la productivitat de les regions més riques