Gerardo Lertxundi: "La connexió per la Diagonal també es pot fer amb bus si li dones prioritat"

Gerardo Lertxundi (Sant Sebastià, 1960) fa un cafè amb aquest diari un dia abans d’abandonar Barcelona després d’una dècada treballant a la capital catalana. Han sigut 20 anys a l’empresa privada i 20 més a l’Administració pública, sobretot a la seva terra natal. L’octubre del 2019 va rebre una oferta que no podia rebutjar: conseller delegat de TMB. Aquesta aventura va acabar de manera sobtada el desembre del 2023, quan va ser substituït per Xavier Flores. Temps de comiats. I de fer balanç.

«Rosa Alarcón em va permetre treballar. Amb Laia Bonet la gestió va ser molt més política»

«L’L9 al Prat és una connexió fallida. Massa revolts i un excés d’estacions»

«El metro de Barcelona morirà d’èxit. Necessita més trens i ampliar la xarxa»

«La T-mobilitat va ser un projecte mal definit, amb un model de gestió molt complex»

carlos márquez daniel

Inevitable preguntar-li per la seva etapa en l’empresa que intenta tirar endavant la T-mobilitat...