"El vehicle semblava un d’aquests autobusos de cortesia de l’aeroport que et porten al lloc on hi ha aparcats els cotxes de lloguer. És el bus 116 i estava ple d’àvies amb els carretons d’anar a comprar, persones que viuen a la zona. És la manera més intel·ligent d’arribar al parc Güell". Això ho va escriure a Tripadvisor un americà, i entre les respostes, la d’una persona que té com a foto un grafiti en el qual es llegeix tourists go home: "¡No feu servir el 116! Hi ha molts altres mitjans de transport per arribar o sortir del parc. No obstant, hi ha molta gent del barri (incloses les persones grans i amb menys mobilitat) que depenen d’aquests petits autobusos per desplaçar-se. I moltes vegades no poden, perquè estan plens de turistes". La resta de la història ja la coneixeu; l’eliminació de la línia 116 del mapa de Google per intentar que els forasters no abusin d’un servei pensat per als residents. ¿Però hi ha alguna altra manera d’evitar aquesta convivència mal portada entre transport públic, veïns i visitants? Vegem-ho.
Canvis en la tarifa i en el servei, les alternatives per no esborrar el 116
Modificar les condicions de la targeta turística per utilitzar el transport públic, que el bus sigui a demanda o recuperar l’autobús per als forasters que pujava al parc Güell podria alleujar la situació de la mobilitat veïnal a la Salut.
El més llegit
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- Madrid destrona Barcelona
- Va matar a cops de martell el seu germà i està en llibertat: «Feia 25 anys que robava i assetjava la meva mare per pagar les seves addiccions»
- Els incendis de bateries de patinets en plantes de reciclatge inquieten l’AMB
- La primera rampa mecànica per a vianants de Barcelona començarà a construir-se a l’octubre a Montbau