Desgreuge a la segona corona

El procés de ‘metropolitanització’ de contractes de transport urbà que s’havien prorrogat després de la seva caducitat no és només important per la renovació dels serveis, sinó també pel fet que l’AMB passi a prestar de manera consistent serveis de transport en aquests municipis.

m. a.

El procés de metropolitanització de contractes de transport urbà que s’havien prorrogat després de la seva caducitat, un fenomen que també s’està produint en les concessions per al subministrament d’aigua, no és únicament important pel desbloqueig de la renovació dels serveis que presumiblement facilitaran les noves licitacions metropolitanes. També ho és pel significat polític que suposa que l’AMB passi a prestar de manera consistent serveis de transport a la segona corona metropolitana, una demarcació integrada per 18 municipis que feia més d’una dècada, des de la creació de l’actual AMB el 2010, que tenien una carència quant a transports metropolitans que va arribar fins i tot al Tribunal Suprem. ¿Per què la metropolitanització dels busos de les ciutats dona peu al desgreuge de la segona corona pel que fa als serveis de transports?