El procés de metropolitanització de contractes de transport urbà que s’havien prorrogat després de la seva caducitat, un fenomen que també s’està produint en les concessions per al subministrament d’aigua, no és únicament important pel desbloqueig de la renovació dels serveis que presumiblement facilitaran les noves licitacions metropolitanes. També ho és pel significat polític que suposa que l’AMB passi a prestar de manera consistent serveis de transport a la segona corona metropolitana, una demarcació integrada per 18 municipis que feia més d’una dècada, des de la creació de l’actual AMB el 2010, que tenien una carència quant a transports metropolitans que va arribar fins i tot al Tribunal Suprem. ¿Per què la metropolitanització dels busos de les ciutats dona peu al desgreuge de la segona corona pel que fa als serveis de transports?
Desgreuge a la segona corona
El procés de ‘metropolitanització’ de contractes de transport urbà que s’havien prorrogat després de la seva caducitat no és només important per la renovació dels serveis, sinó també pel fet que l’AMB passi a prestar de manera consistent serveis de transport en aquests municipis.
El més llegit
- El Meteocat dona la benvinguda a la Setmana Santa amb pluges i un canvi important de temperatura en aquestes zones de Catalunya
- El curs escolar 2025-2026 a Catalunya començarà el 8 de setembre a primària i ESO i el 12 a Batxillerat i FP
- El jutjat del cas Helena Jubany investiga si un dels sospitosos ha trencat la prohibició de viatjar a l’estranger
- L'àudio de Piqué plorant davant la jutgessa del cas Supercopa: "Ningú pagarà pel dany a la meva imatge"
- Belén López, secretària general de CCOO: "Avui treballaríem menys hores si més dones haguessin negociat convenis"