La recuperació del transport públic és un fet incontestable. Segons l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), el 2023 es va batre el rècord de validacions a l’àrea de Barcelona. Van ser 1.087 milions de desplaçaments, un 17,05% més que el 2022 i un 2,83% més que el 2019, l’any que fins ara ocupava el calaix alt del podi. L’anàlisi per trimestres permet visualitzar l’escalada. Si entre el gener i l’abril la pujada era del 0,03%, de l’octubre a finals de desembre l’increment ja era del 4,85%. El registre es deu, en bona part, a l’ascens del metro, que es va disparar un 6,83% respecte a l’any anterior a la covid. El bus de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), en canvi, va baixar un 3,91%.
El transport que més ha crescut, no obstant, és el bus interurbà, que creix gairebé un 10%, tot i que aquests viatges suposen poc més del 4% del total de desplaçaments. També hi ha més ús de la resta de busos urbans (+3,99%), el bus metropolità de gestió indirecta (+2,74%) i el tramvia (+4%). Ferrocarrils es deixa un residual 0,19% i Rodalies, malgrat els abonaments gratuïts per als viatgers recurrents, només puja un 0,63% respecte al 2019.