canvis en la mobilitat

BCN dona al vianant el 50% de l’espai

La capital catalana continua treient terreny al cotxe per donar-lo al vianant. Per primera vegada els desplaçaments amb vehicle particular són menys del 20% del total. Els que es mouen dins de la ciutat veuen que no surt a compte.

CARLOS MÁRQUEZ DANIEL

Barcelona té en marxa una obra que fa 10 anys hauria semblat una autèntica bogeria. Es tracta de la reforma de la Via Laietana, l’artèria creada a principis del segle XX per connectar l’activitat portuària amb el creixent Eixample. Es perdran carrils de circulació i fins i tot els vehicles privats no podran pujar. Ara les dades confirmen aquesta tendència de model de ciutat, aquesta voluntat d’anar treient terreny al cotxe per donar-lo al vianant. Com Robin Hood, però amb l’espai públic. Les dades municipals així ho corroboren: el 50,5% de l’univers de carrer, deixant de banda parcs i zones verdes i agafant només la superfície destinada a la mobilitat, ja està destinat als que van a peu.