A principis de la dècada anterior, el taxi metropolità de Barcelona només tenia un problema: el mateix taxi. Les baralles internes en el gremi eren de campionat en un sector terriblement atomitzat, amb líders que no podien ni veure’s. Enmig hi havia l’Institut Metropolità del Taxi (IMET), que se solia escudar en la divisió per avançar molt poc o gens en la modernització de la professió. Llavors ja es parlava de la tarifa tancada, però s’associava, a tot estirar, a trajectes molt concrets, com l’aeroport, el port, l’estació de Sants o la Fira de Barcelona.
Sense taxímetre
L’IMET estudia com es pot implantar la tarifa de taxi a preu tancat en l’app pública de Barcelona
L’AMB aprova una pujada del 3% de la tarifa del taxi de Barcelona
Competència porta l’aplicació Picmi Taxi de Barcelona als tribunals
El Govern prepara una nova llei de transports que englobi taxis, VTC i empreses intermediàries
Free Now i les empreses d’intermediació de taxis: ¿una oportunitat o un ‘tsunami’?
El turisme alimenta el negoci de «furgonetes pirata» i ‘transfers’ irregulars a Catalunya

El més llegit
- Com baixar el cortisol: els 10 hàbits bàsics que no pots oblidar
- Grip aviària desencadenada i Donald Trump en el poder: la tempesta perfecta
- ‘Boomers’ vetats a la discoteca
- El Govern s’instal·la en una «guerra bruta judicial» i passa a l’ofensiva amb denúncies i el seu pla de regeneració
- La IA revoluciona el diagnòstic precoç de les malalties