Fins ara, la R-Aeroport era l’orgullosa poteta que el Govern ficava a la xarxa de Rodalies de Barcelona, després de la irrupció en la trama ferroviària de Lleida, el 2016, amb la línia que uneix aquesta ciutat amb la Pobla de Segur. Es va dir que partiria des de l’estació de Sant Andreu i que aniria fins a les dues terminals del Prat pel túnel de passeig de Gràcia, amb un total de vuit parades, la meitat que l’L-9, que en té 14 des de molt més a prop, Zona Universitària. Però el més important és que l’operador passaria a ser Ferrocarrils, és a dir, l’empresa pública de transports de la Generalitat, i no Renfe. El traspàs total de Rodalies a Catalunya, pactat entre ERC i PSOE per garantir la investidura de Pedro Sánchez com a president del Govern, podria fer canviar les coses. De fet, la idea que el Govern va compartir després de conèixer-se el pacte és que s’analitzaria la xarxa «quilòmetre a quilòmetre» abans de prendre decisions. Inclosa l’R-Aeroport, que de tenir un full de ruta cristal·lí ha passat a ser un servei en què no es descarta «cap alternativa».
Fases del traspàs
El Govern s’obre que la llançadora R-Aeroport s’allargui i s’inclogui en una de les línies de Rodalies

El més llegit
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Alliberada la presa espanyola més jove a l’estranger: Fátima Ofkir complia cadena perpètua a Oman per tràfic de drogues
- Mapa del canvi d’hora 2025: quins països canvien a l’horari d’estiu, quins han deixat de fer-ho i on està prohibit
- El terratrèmol ensorra Myanmar entre la desesperació i l’anarquia