«Arribarem al 100% abans del 2025». Amb aquestes paraules, Ricard Font, secretari general del Departament de Vicepresidència, donava per fet el juliol del 2022 que en els següents tres anys s’assoliria una fita històrica: la total accessibilitat del metro de Barcelona. Coses de la vida, Font és avui director general de Bimsa, l’empresa municipal que adjudica les obres públiques de la ciutat. I és Territori, la seva última destinació laboral abans que el govern d’Ada Colau el fitxés en el mandat anterior, qui haurà d’esmenar-li la predicció. No serà el 2025. Tampoc serà el 2026. Només falten unes quantes estacions, però són les més complicades de transformar. Són 11 en total: Verdaguer (L4 i L5), Urquinaona (L1 i L4), Plaça de Sants (L1 i L5), Espanya (L1 i L3), Maragall (L5), Ciutadella - Vila Olímpica (L4) i Clot (L1). Totes, en diferents fases d’execució. O de no execució. Si volen més promeses, el Govern va dir el 2019, per boca del llavors conseller de Territori, Damià Calvet, avui regidor de Junts a la capital catalana, que tot estaria acabat «entre el 2023 i el 2024: Ara ja no hi ha data oficial, però no esperin assolir-ne el 100%, com a mínim, fins al 2028.
11 estacions pendents
Barcelona aspira que tota la xarxa de metro sigui accessible abans del 2028
El més llegit
- La malaltia continua desbocada a Catalunya i ja registra més d’11.000 casos
- Preocupació a Badalona pel caos de cotxes a l’entorn de Can Ruti
- Desencallada la reforma de l’avinguda de Roma
- Els súpers amplien l’oferta de plats llestos per menjar ‘in situ’
- Puigdemont dubta del compromís contra l’extrema dreta d’Illa