Mobilitat i hàbits

Cotxes cada vegada més grans: l’odissea de trobar una plaça d’aparcament a Barcelona

«Hi ha molta gent que compra el cotxe en funció de la seva plaça de garatge»

Molts pàrquings subterranis mantenen les mesures dels temps en què un mateix cotxe feia mig metre menys que ara

Alguns aparcaments professionals han eixamplat les places, una manera, diuen, de fidelitzar més el client i d’oferir-li «seguretat i confort»

L’OCU ja va advertir el 2019 que més de la meitat dels espais tenen una mida insuficient, sobretot per poder obrir les portes sense contorsionismes

Ricard Cugat

No hi ha a Barcelona una especial inquietud per l’aparcament. Segons l’enquesta de serveis municipals, que de manera periòdica pregunta als residents sobre les seves principals preocupacions, només l’1,02% el consideren el pitjor mal de queixals de la ciutat. Aquest percentatge mai ha arribat al 10%, però el març de 1999 va tocar sostre amb el 7,53%. El parc de vehicles s’ha reduït molt des d’aleshores i ara s’utilitza més que mai el transport públic. També es camina i es va en bici molt més que abans. Però el cotxe, una màquina que passa el 97% de la seva vida útil detingut, continua necessitant llocs on reposar. A la via pública cada vegada escassegen més. I sota terra són majoria les places que s’han quedat petites. Així ho va demostrar l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) en un informe el 2019, que concloïa que el 52% són «bastant justetes, estretes o estretíssimes».