Amb els creuers passa com amb els hotels: hi ha infinitat de categories i poc tenen a veure els serveis, preus i usuaris de l’allotjament d’una estrella respecte al de cinc. Però malgrat l’habitual protagonisme de les macrociutats flotants per a fins a més de 6.000 passatgers, les vacances al mar també ofereixen un univers de petits i mitjans creuers (des de tot just un centenar de viatgers), els clients dels quals representen un dels segments més desitjats del mercat turístic. Barcelona no només és el principal port de creuers d’Europa, sinó que en els últims anys ha anat escalant posicions en l’atracció dels barcos de luxe i Prèmium: aquest any han representat un terç dels atracats als molls del Port, mentre que l’any que ve arribaran a un 38% del total.
Més despesa per passatger
Barcelona despunta amb els creuers més rendibles: el 38% seran de luxe o Prèmium el 2024
Augmenta l’oferta dels vaixells d’alt nivell, amb menys viatgers, escales més llargues i menys saturació per a la ciutat
Barcelona regala mapes amb rutes descentralitzades per als creueristes d’un dia
El Port de Barcelona cessarà l’activitat de creuers al moll Barcelona Nord a l’octubre
El Consell de Creuers potenciarà que les navilieres es proveeixin a Barcelona

El més llegit
- La jove de l’Hospitalet presa set anys a Oman torna a casa
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- Catalunya ultima un pla per fitxar científics dels EUA
- La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- De fabricar energia a fabricar cultura