L’experiència demostra que totes les grans obres de Barcelona impliquen un peatge temporal (sorolls, brutícia, pèrdua de clients...), però al final del procés porten com a premi sobrades compensacions. El cas de la Via Laietana, sumida en una reurbanització integral, en suposa un nou exemple: la combinació de les obres a peu de carrer sumada a un estiu ambrestriccions de metro a l’L4, que la nodreix de visitants, li ha suposat una pèrdua de negoci del 25% respecte a la facturació prepandèmia, estimen.
Al carrer i al metro
Noves botigues però un 25% menys de facturació a la Via Laietana per l’allau d’obres aquest agost
Alguns nous operadors assumeixen els retards i l’efecte de dos anys més de rases pendents de la futura revalorització
Nou tombes romanes i visigòtiques surten a la llum a les obres de la Via Laietana
Així és el calendari d’obres i talls de l’L4 a Barcelona
De papereria centenària a sabates de disseny: nou relleu en el comerç emblemàtic de Barcelona

El més llegit
- La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius