Fins fa poc els creueristes d’un dia s’havien convertit en la diana de l’Ajuntament de Barcelona que va liderar Ada Colau. Hi havia fins i tot cert menyspreu al referir-se als que només desembarquen per unes hores a la ciutat i saturen el centre, amb escàs impacte econòmic, criticava al consistori. Però hi ha altres excursionistes efímers molt més nombrosos encara que arriben per carretera o tren, tot i que pernoctin en municipis de la costa. Operadors d’excursions amb autocar es queixen precisament que les mesures municipals adoptades per ordenar aquest sector els generen moltes dificultats per visitar la ciutat. «Sembla que fan el possible perquè ens avorrim d’anar a Barcelona», diuen des d’una empresa de la Costa Brava, cansats de les «traves» per fer la seva feina i que reivindiquen el pes econòmic de tota la cadena d’activitat. La seva veu contrasta amb la dels veïns d’eixos turístics, que reclamen amb urgència noves mesures per ‘digerir’ la gran afluència d’aquests vehicles i el corresponent volum de visitants.
La gestió del turisme
Barcelona no aconsegueix encaixar l’allau d’excursionistes d’un dia: els operadors d’autocars es rebel·len
Les limitacions imposades a Ciutat Vella en els últims anys, els controls i els moviments de zona de càrrega i descàrrega desincentiven les visites a la ciutat
‘Boom’ d’excursions ‘low cost’ d’un dia des de Barcelona
Gràcia es desperta amb pintades contra el turisme
Els taxistes que estafen turistes estafen el sector i l’oci nocturn: més de 50 euros la carrera
El més llegit
- Enquesta prohibida de les eleccions a Catalunya: quart sondeig
- L’Àfrica s’està partint en dos: així quedarà
- Diverses empreses amenacen de deixar el Balcó Gastronòmic
- El Barça celebra el títol de Lliga davant la insolència de Laporta i Rocha
- Catalunya arriba a l’12M amb un torcebraç Illa-Puigdemont i sense pactes clars