Infraestructures

La mobilitat entre Barcelona i la Costa Brava, un estiu més encallada

El Baix Empordà registra una de les quotes de vehicles més grans per cada 1.000 habitants de tot Catalunya

Quatre estudis de Ferrocarrils analitzaran la construcció de noves línies de tramvia

El Govern estudia com actuar sobre les infraestructures per connectar millor Blanes i Lloret de Mar

Manu Mitru

El tema del ferrocarril es pot explicar a través dels testimonis i les percepcions. Però tot i que siguin més fredes, són les xifres les que millor resumeixen el que ha passat en els últims 60 anys a Espanya. El 1965 hi havia 4.157 quilòmetres de xarxa via estreta, el doble que el 2022, mentre que la malla principal a penes ha variat, dels 13.700 de 1969 als 14.300 del 2022, un creixement que s’explica bàsicament gràcies a l’aposta per l’alta velocitat. Traslladat l’assumpte a Catalunya, hi ha una zona, el Baix Empordà i tota la Costa Brava per extensió, en la qual el tren va tenir un paper important durant la primera meitat del segle XX. Però ja no.