El tema del ferrocarril es pot explicar a través dels testimonis i les percepcions. Però tot i que siguin més fredes, són les xifres les que millor resumeixen el que ha passat en els últims 60 anys a Espanya. El 1965 hi havia 4.157 quilòmetres de xarxa via estreta, el doble que el 2022, mentre que la malla principal a penes ha variat, dels 13.700 de 1969 als 14.300 del 2022, un creixement que s’explica bàsicament gràcies a l’aposta per l’alta velocitat. Traslladat l’assumpte a Catalunya, hi ha una zona, el Baix Empordà i tota la Costa Brava per extensió, en la qual el tren va tenir un paper important durant la primera meitat del segle XX. Però ja no.
Infraestructures
La mobilitat entre Barcelona i la Costa Brava, un estiu més encallada
El Baix Empordà registra una de les quotes de vehicles més grans per cada 1.000 habitants de tot Catalunya
Quatre estudis de Ferrocarrils analitzaran la construcció de noves línies de tramvia
El Govern estudia com actuar sobre les infraestructures per connectar millor Blanes i Lloret de Mar

El més llegit
- Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022