La parcel·la de l’antiga fàbrica Mercedes Benz està buida des que la marca automobilística la va abandonar el 2007. El propietari únic del solar, Conren Tramway, prediu que la plaça que s’obrirà a l’actual nau central, la seu que es reserva per a l’escola de disseny Elisava i dos edificis annexos siguin les primeres construccions acabades del complex. «Esperem entregar-les a finals del 2026. I la resta d’edificis, entre el 2027 i el 2029», pronostica Paco Hugas, directiu de la firma immobiliària. Calendari a part, l’etiqueta verda que es penja a l’‘ecodistricte’ no aclareix per ara els dubtes que encara s’expressen a part del Bon Pastor, que demana garanties que el nou barri no provoqui dificultats al trànsit ni torni a treure el concepte de gentrificació, aquesta vegada restant ajudes socials a un dels barris de renda baixa de Barcelona per l’arribada d’habitants amb més ingressos.
Veu crítica
Veïns del Bon Pastor temen que la Mercedes provoqui massificació i gentrificació
L’Associació Veïnal Maquinista-Mercedes continua desconfiant dels 1.300 pisos planejats i tem que l’arribada de veïns amb més ingressos resti ajudes socials a la zona
Així es preveu l’‘ecodistricte’ de la Mercedes: nou hectàrees sense cotxes, amb menys calor i arbres a les terrasses
Els veïns de la nova Mercedes denuncien incompliment per part de l’ajuntament

El més llegit
- Niubó avança que les proves de competències bàsiques no han anat bé: «Remuntar els resultats no serà fàcil»
- Niubó: "Les proves de competències no han anat bé"
- El Barça i Unió de Pagesos impugnen les zones protegides ampliades a prop de l’aeroport de Barcelona
- Trump eleva més la tensió amb una desfilada militar
- Almenys 240 morts a l’Índia a l’estavellar-se un avió