Dilluns, 11 quilòmetres. Dimarts, 6 quilòmetres. Dimecres, 8. Les cues són habituals una setmana rere una altra des de fa fins i tot més anys que les protestes. La ronda de Dalt és la via on més creix el flux de trànsit, un augment del 8% des del 2015, dels 150.000 vehicles per dia als 162.000, segons dades del recent informe de mobilitat de l’àrea d’Urbanisme de l’Ajuntament de Barcelona per contrarestar les crítiques per la superilla. La majoria de carrers surten ben parades de l’estudi, però a la ronda les xifres augmenten, en part, per la desviació dels cotxes que eviten els eixos pacificats.
Òptica veïnal
Els barris de la Ronda de Dalt paguen les pacificacions a Barcelona: «Cada vegada hi ha més trànsit»
Els embussos no només dificulten la vida dels cotxes que hi circulen, sinó també la dels que l’envolten
La cobertura de la Ronda de Dalt: el desafiament urbanístic del pròxim mandat a Barcelona
Vídeo | Cues de 10 quilòmetres a la Ronda Litoral de Barcelona

El més llegit
- Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Pep Guardiola i Cristina Serra caçats a Barcelona amb un element compartit revelador: ¿reconciliació a la vista?
- Un bacteri, possible causa de l’augment del càncer colorectal
- El fiscal superior de Catalunya planteja recuperar l’arrest de 30 dies per multireincidència