Dilluns, 11 quilòmetres. Dimarts, 6 quilòmetres. Dimecres, 8. Les cues són habituals una setmana rere una altra des de fa fins i tot més anys que les protestes. La ronda de Dalt és la via on més creix el flux de trànsit, un augment del 8% des del 2015, dels 150.000 vehicles per dia als 162.000, segons dades del recent informe de mobilitat de l’àrea d’Urbanisme de l’Ajuntament de Barcelona per contrarestar les crítiques per la superilla. La majoria de carrers surten ben parades de l’estudi, però a la ronda les xifres augmenten, en part, per la desviació dels cotxes que eviten els eixos pacificats.
Òptica veïnal
Els barris de la Ronda de Dalt paguen les pacificacions a Barcelona: «Cada vegada hi ha més trànsit»
Els embussos no només dificulten la vida dels cotxes que hi circulen, sinó també la dels que l’envolten
La cobertura de la Ronda de Dalt: el desafiament urbanístic del pròxim mandat a Barcelona
Vídeo | Cues de 10 quilòmetres a la Ronda Litoral de Barcelona

El més llegit
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- Jordi i Omar, les dues víctimes de l'incendi de Torrefeta: "Vam sortir a buscar-los, però era com estar a l'infern"
- ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Catalunya supera els 3,9 milions d’ocupats al juny i lidera la creació d’ocupació a Espanya