Estudi de Mobilitat

Barcelona ha perdut un 11% de cotxes des del 2015, però la Ronda de Dalt n’assumeix un 8% més

  • L’Eixample del segle XXI converteix el cotxe en un «convidat»

  • Enquesta del RACC: congestió disparada en una Barcelona molt més insegura

  • El carril bici de Via Augusta estreny l’entrada de cotxes a Barcelona des del Vallès

Barcelona ha perdut un 11% de cotxes des del 2015, però la Ronda de Dalt n’assumeix un 8% més

Ricard Cugat

La mobilitat serà, sense cap dubte, un dels temes centrals de les setmanes prèvies a les eleccions municipals a Barcelona, programades per al 28 de maig. L’Ajuntament de Barcelona, en concret l’àrea d’Urbanisme, que està en mans dels Comuns, ha encarregat un informe per intentar contrarestar totes les crítiques abocades sobre el govern en matèria de circulació i congestió. Laments que arriben des de l’oposició, però també des de la societat civil. L’últim ‘warning’, el llançat la setmana passada pel RACC amb una enquesta que reflecteix desesperança ciutadana davant el fet que l’automòbil club considera provat que s’ha produït un increment dels embussos. Segons les dades recollides pel consistori, no obstant, en el conjunt de la ciutat hi ha una reducció global de l’11% quant a la intensitat mitjana de trànsit, i això s’aplica tant a les rondes com a les vies principals d’accés entre els anys 2015 (quan Ada Colau va assumir l’alcaldia) i els primers mesos del 2023. Però la dada que potser més crida l’atenció és la que fa referència a l’Eixample: una caiguda del 17% del volum de cotxes.