¿Seria diferent la Ronda de Dalt si no hagués tingut al clatell l’alè dels Jocs del 1992? ¿S’hauria cobert de sèrie si s’hagués començat abans? ¿Hauria tingut més i millor voral? El segon cinturó, nom que el ‘porciolisme’ va atorgar a la carretera de Montbau a Valldaura (més cap aquí era el passeig de la Vall d’Hebron), és una d’aquestes fites olímpiques que han marcat la vida de Barcelona dels últims 30 anys. Va permetre que autopistes urbanes que entraven fins al cor de la ciutat comencessin a perdre carrils, però va generar, als peus de Collserola, una barrera incòmoda, en forma de canal, com si hagués d’absorbir la lava del volcà del Tibidabo perquè la capital catalana no fos la Pompeia d’aquest costat del Mediterrani.
Les batalles del pròxim mandat (7)
La cobertura de la Ronda de Dalt: el desafiament urbanístic del pròxim mandat a Barcelona
Barcelona omplirà rondes i túnels de plaques fotovoltaiques
L’Estat cobrirà la B-20 al seu pas per Santa Coloma
Els veïns s’agafen a la promesa feta per Trias just abans de les eleccions del 2015, quan va garantir tapar l’artèria amb un pressupost de 400 milions, dels quals només se n’han invertit 17

El més llegit
- Més mosquits, paneroles i arnes: Catalunya es prepara per a un ‘boom’ d’insectes i plagues en els pròxims mesos
- La diputació traslladarà oficines a un edifici tancat des del 2010
- Nou esfondrament al centre comercial Via Sabadell: cau una altra placa de formigó de 14 tones
- Un home fereix la parella i mata a ganivetades el fillastre a Sentmenat
- Uns 2.000 funcionaris pendents d’un trasllat dins de la Generalitat poden no tenir plaça fins al setembre