La primera va ser l’H16

La V15 es converteix en la segona línia de bus de Barcelona equipada només amb vehicles elèctrics

TMB preveu adquirir 88 busos elèctrics el 2023 i preveu que l’H12 sigui la pròxima línia electrificada

La V15 es converteix en la segona línia de bus de Barcelona equipada només amb vehicles elèctrics

TMB

Des d’aquesta setmana, Barcelona compta amb la segona línia urbana d’autobusos d’alta capacitat 100% elèctrica, la V15, que cobreix el trajecte entre la Barceloneta i l’avinguda Tibidabo. La primera en electrificar-se va ser l’H16, l’estiu del 2021, que circula entre el passeig de la Zona Franca i el campus Besòs, al Fòrum. TMB preveu que la pròxima línia que sigui 100% elèctrica sigui l’H12.

TMB ha informat aquest dimecres que en els pròxims dos anys preveu adquirir nous vehicles elèctrics per continuar ampliant la flota verda i tenir-ne 232 el 2024. En concret, aquest any es compraran 88 busos elèctrics i el pròxim, 36 més. Per ara, hi ha una flota de 30 busos elèctrics i es preveu que se n’hi incorporin 78 més ben aviat. La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat que amb l’electrificació de la V15 es fa «un pas més cap a la mobilitat totalment sostenible».

La línia V15 comptarà a partir d’ara amb 16 vehicles articulats 100% elèctrics i una infraestructura per poder carregar les bateries durant el servei fins al nivell òptim del 90%. La càrrega es podrà fer en uns cinc minuts, aprofitant el temps de regulació en la parada de la terminal.

Carregadors ultraràpids

Per aconseguir-ho, TMB ha adquirit tres carregadors ultraràpids que s’han col·locat en els extrems de cada terminal: dos amb una potència de 500 kW al passeig de Joan Borbó i un més de 250 kW situat al carrer de Josep Garí amb l’avinguda Tibidabo. El manteniment de la infraestructura i els carregadors de l’H16 el farà Endesa X-Dominion.

Durant la nit, els autobusos aparcats a les cotxeres carregaran fins al 100% les bateries en un termini de dos o tres hores. Per això s’ha reforçat la xarxa de carregadors a les cotxeres, on s’han instal·lat 37 carregadors de càrrega nocturna a la cotxera del centre de Triangle, a més dels 30 que ja estan en servei. A Horta, hi ha quatre carregadors i s’hi afegiran 24 unitats més.