Barcelona té entre mans una estratègia per modificar la distribució urbana de mercaderies. El pla es va presentar fa un any i el 21 de febrer passat es va entrar més al detall, fins al punt de pronosticar que el 2030 s’espera que el 40% dels paquets es recullin a ‘hubs’ estratègicament repartits per la ciutat. Tot aquest treball parteix d’un diagnòstic de la situació passada i present. A partir d’aquesta anàlisi és fàcil veure que el món de les furgonetes i la càrrega i descàrrega ha evolucionat molt poc respecte a la resta d’actors implicats en la mobilitat urbana. L’assumpte no és futil, ja que el repartiment suposa el 20% del trànsit i el 40% de les emissions contaminants imputables a la circulació motoritzada.
Mobilitat i serveis
Mapa | Aquests són els punts de Barcelona on paren més furgonetes
L’Eixample concentra el gruix d’operacions de càrrega i descarrega, inclòs Consell de Cent, la columna vertebral de la primera fase dels eixos verds
L’eix verd de Consell de Cent posarà a prova la càrrega i descàrrega de furgonetes a Barcelona

El més llegit
- Badalona desallotja el popular bar de 'tardeos' Santa Lola davant el malestar dels propietaris
- Ferran Corominas: "Vam jugar 10 minuts plorant, ens vèiem a Segona"
- Detectat un linx ibèric en llibertat a Catalunya
- Com baixar el cortisol: els 10 hàbits bàsics que no pots oblidar
- Els Mossos tanquen la investigació per la mort de l’amo de Mango: conclouen que la caiguda va ser accidental