Ja els hem explicat infinitat de vegades detalls sobre la guerra del taxi contra els nous models de negoci que intenten posar el peu a la seva parcel·la. Primer van ser els taxistes pirata, i a meitat de la dècada anterior, les denominades VTC, les llicències de lloguer de vehicles amb conductor que havien existit tota la vida sota el nom de ‘gran turisme’ i que fa 10 anys es van multiplicar amb un vernís tecnològic. Però al marge del conflicte, pot ser que a algú li sorprengui tanta mobilització i tanta indignació quan es tracta de llicències municipals. No tot s’explica per la butxaca, per descomptat, perquè també hi ha molt d’orgull i de defensa gremial, però alguna cosa té a veure que la credencial s’hagi convertit en part del seu pla de jubilació. Per un traspàs es van arribar a demanar 200.000 euros abans de la primera crisi del 2007, després que el 2003 la llei del taxi liberalitzés i tripliqués el preu de la llicència. Avui, i des de fa alguns anys, està estabilitzada en 120.000 euros. No està gens malament.
Mobilitat
Les llicències de taxi a Barcelona s’estabilitzen com a assegurança de jubilació: 120.000 euros per permís
La llei del taxi del 2003 va multiplicar per tres el valor de la credencial de taxista metropolità, que a poc a poc ha frenat i ja s’ha estabilitzat
Un canvi d’aliances transforma la guerra entre taxis i VTC a Nova York
Cinc guerres del taxi diferents: així és el conflicte a París, Londres, Brussel·les, Roma i Buenos Aires
EDITORIAL: Taxis, VTC i competència
El més llegit
- Hisenda avisa: fins a 2.500 euros de multa per pagar aquestes quantitats amb diners en efectiu
- Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- Mantenir Consell de Cent costa deu vegades més que Diputació
- Alexia i Mariona es reivindiquen en una aclaparadora golejada (8-0)
- Les barraques de Montcada pugen un 25% després de dos anys d’oblit