No era als plans d’Ada Colau que la mobilitat acabés sent l’eix més important del seu segon mandat al capdavant de l’Ajuntament de Barcelona. L’alcaldessa, antiga activista pel dret a la vivenda, va aconseguir el poder el 2015 amb la idea, precisament, de donar una destralada al sector immobiliari, aquesta vegada des de la política. Allò, però, perquè la cosa pública és molt lenta, ha quedat en un segon pla, eclipsat per l’urbanisme i la circulació de persones i vehicles, els canvis del qual es van accelerar amb la pandèmia i els nous hàbits. El resum és que la mobilitat activa (a peu i amb bicicleta) creix, però el cotxe continua sense cedir per moltes raons que ara analitzarem. Preparin-se, perquè aquest serà un dels temes centrals fins a les eleccions del 28 de maig; perquè sí, ens volen fer creure que hi ha una mobilitat d’esquerres i una altra de dretes.
Balanç del mandat (I)
La mobilitat a Barcelona: lluita debades contra l’ús del vehicle privat
Cada vegada són més els que van a peu, però l’ús del vehicle privat per entrar i sortir de la ciutat, malgrat les restriccions, es manté gairebé igual que fa quatre anys
L’ús de la bicicleta i, sobretot, el patinet continua augmentant gràcies a l’extensió dels carrils pedalables, la pacificació del trànsit i les limitacions de velocitat

Temes:
VTC Mobilitat Urbanisme Cotxes Autobusos Taxis Bicicletes Metro Ajuntament de Barcelona Patinets elèctrics Motos
El més llegit
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Alliberada la presa espanyola més jove a l’estranger: Fátima Ofkir complia cadena perpètua a Oman per tràfic de drogues
- Mapa del canvi d’hora 2025: quins països canvien a l’horari d’estiu, quins han deixat de fer-ho i on està prohibit
- La jove de l’Hospitalet presa set anys a Oman torna a casa