És curiós com, segons on siguem, ens comportem d’una manera o d’una altra. A l’AVE, per exemple, hi sol regnar el silenci i rara és l’ocasió, tot i que és clar que passa, que un viatger es desmelena. A l’AVLOl’ambient és molt més distès; hi ha rialles i un to més desenfadat. Després hi ha els nous, Ouigo i Iryo, en els quals també hi ha ecosistemes particulars. L’alta velocitat entre Barcelona i Madrid fa 15 anys i aquest diari ha pujat als quatre trens que cobreixen el traçat per convertir-ne les diferències en la crònica que aquí segueix. Però abans val la pena destacar el que els uneix, que és alhora el que pitjor porta el seu competidor aeri: la puntualitat. Tots arriben i surten a l’hora prevista, sense sobresalts, que per descomptat que n’hi ha però per sort són anecdòtics.
15 anys del corredor ferroviari
Barcelona-Madrid amb tren: ¿quina és la millor opció d’alta velocitat?
Tot va començar amb l’eficient AVE, però els viatgers disposen ara de tres alternatives més, des de l’econòmica i bulliciosa d’Ouigo i AVLO fins a la competitiva i còmoda d’Iryo

El més llegit
- Qui és Inés Guardiola, l'advocada que ha aconseguit l'absolució de Dani Alves
- Els Mossos volen que els forenses aclareixin si Tenneco causa càncer
- El final del canvi d’hora apunta al 2026
- Set projectes multiplicaran la potència cultural de Barcelona
- El TSJC absol Alves d’agressió sexual a una jove al Sutton el 2022