15 anys del corredor ferroviari

Barcelona-Madrid amb tren: ¿quina és la millor opció d’alta velocitat?

Tot va començar amb l’eficient AVE, però els viatgers disposen ara de tres alternatives més, des de l’econòmica i bulliciosa d’Ouigo i AVLO fins a la competitiva i còmoda d’Iryo

Ferran Nadeu

És curiós com, segons on siguem, ens comportem d’una manera o d’una altra. A l’AVE, per exemple, hi sol regnar el silenci i rara és l’ocasió, tot i que és clar que passa, que un viatger es desmelena. A l’AVLOl’ambient és molt més distès; hi ha rialles i un to més desenfadat. Després hi ha els nous, Ouigo i Iryo, en els quals també hi ha ecosistemes particulars. L’alta velocitat entre Barcelona i Madrid fa 15 anys i aquest diari ha pujat als quatre trens que cobreixen el traçat per convertir-ne les diferències en la crònica que aquí segueix. Però abans val la pena destacar el que els uneix, que és alhora el que pitjor porta el seu competidor aeri: la puntualitat. Tots arriben i surten a l’hora prevista, sense sobresalts, que per descomptat que n’hi ha però per sort són anecdòtics.