El taxi navega en un constant triangle de les Bermudes del qual sembla que no sortirà mai. El gremi va passar de barallar-se amb les motos que envaïen el seu carril a fer front a nous models de negoci disposats a trencar el blindatge d’un sector que gairebé no canviat en l’últim mig segle. Si fa gairebé nou anys, l’abril del 2014, era l’arribada d’Uber a Barcelona, i la irrupció corresponent dels VTC, ara l’enemic l’intueixen al seu propi menjador, en forma de plataformes d’intermediació que recorren a la tarifa 3, la que permet oferir al viatger una factura tancada que es basa en els quilòmetres recorreguts i els complements que corresponguin. Segons els taxistes, firmes com Free Now fan trampes amb el càlcul i afegeixen plusos il·legals, acusació que l’empresa nega. Però és igual, perquè el que temen els taxistes és que s’acabi generant un monopoli, cosa que, a llarg termini, podria significar, adverteixen, control de preus, horaris i condicions de servei.
El futur de la mobilitat
Free Now i les empreses d’intermediació de taxis: ¿una oportunitat o un ‘tsunami’?
Les associacions de taxistes demanen tallar les ales a la plataforma d’intermediació abans que es generi un «monopoli» que els converteixi en «esclaus»
L’empresa assegura que opera dins de la legalitat que marquen les tarifes vigents i que és clau per a la supervivència del sector
Temes:
El més llegit
- Nou avís de la policia per als que han de renovar el DNI o el passaport
- Europa retira del mercat la vacuna de la covid d’AstraZeneca
- Peris confessa que va abusar de nens des del 1972
- La sanció a Sainz pel GP de Miami afegeix més polèmica sobre la FIA
- Joves polítiques s’obren pas en les llistes electorals del 12M