Un enclavament per explotar

La mobilitat a Montjuïc: oferta àmplia, poc visible i massa enfocada al turista

La muntanya disposa de diverses línies de bus regular i de barri i té metro en totes les vessants, però fa la sensació que està mal comunicada i tampoc ajuden les dèbils escales mecàniques

JORDI COTRINA

Montjuïc és 10 vegades més gran que el parc de la Ciutadella, que amb 31 hectàrees té la meitat de la superfície ocupada pel Zoo de Barcelona. La muntanya és, d’aquesta manera, el parc urbà més gran de la ciutat, ja que Collserola, que és un parc natural de més de 8.000 hectàrees que compartim amb vuit municipis més, no compta. Sigui per mandra, per falta d’oferta lúdica o perquè queda aïllat, el cert és que la ciutadania no assídua als seus pendents no l’acaba de fer seu. No hi ha tampoc bolquets de turistes que pugin pels pendents, malgrat les vistes i l’oferta museística i olímpica. ¿Hi pot tenir res a veure l’accessibilitat i el transport públic?