Tendències

El comerç de Barcelona es mou: de la botiga hipertecnològica a la consciència social

El final de la pandèmia ha accelerat els canvis d’hàbits i ha obert la ment dels compradors, tant cap a les experiències més immersives com cap a la sostenibilitat de consum, que s’obren pas a la capital catalana

Mantenir-se tancats a casa durant setmanes pel confinament va forçar, fins i tot els barcelonins més analògics, a llançar-se a la compra ‘online’ com a única alternativa de consum en alguns àmbits. Però quan es va aixecar la barrera al comerç físic, i fins i tot més tard, durant el període amb distància de seguretat, mascaretes i encara por, la mentalitat del comprador ja estava a un altre nivell. A Barcelona, com a tantes grans ciutats, la sortida de la pandèmia ha accelerat moltes tendències del ‘retail’ (comerç minorista), amb la particularitat que la ciutat té un comerç de proximitat molt més arrelat i transversal que a moltes altres grans urbs. Comparteix, però, diverses tendències clau: de l’eclosió tecnològica i les ganes d’experiències interactives a la conscienciació per la sostenibilitat i la trinxera anti ‘fast fashion’. Conceptes com evasió, entreteniment i comunitat són clau en els nous rituals.