La bonificació del transport públic es mantindrà el 2023 per a Renfe i cal decidir què passa amb la resta de la xarxa. L’assumpte posa sobre la taula el sentit últim d’un servei ciutadà fonamental per a la mobilitat. Mentre que la rebaixa del combustible fomenta l’ús del cotxe en plena emergència climàtica alhora que alleugereix la butxaca del contribuent (el que té vehicle privat), les ajudes per agafar el tren, el bus o el metro tenen com a finalitat encoratjar els desplaçaments col·lectius i sostenibles en temps atziacs. ¿Contradictori? Segons es miri... Les xifres demostren que el trànsit gairebé no ha baixat i que la inversió global s’ha decantat de manera molt més important cap a les gasolineres. Tot aquest paisatge ha deixat de banda el debat de la tarifació social, per la qual cada usuari paga en funció de les seves circumstàncies personals; un àmbit amb bones intencions, però sense cap ordre. I una bona oportunitat per passar de la igualtat a l’equitat.
Mobilitat sostenible